קונים תכשיטים – האם זה שווה את ההוצאה?

תכשיטים הם ללא ספק אחד התחומים העתיקים והחביבים ביותר על בני אדם, כאשר עוד משחר ההיסטוריה האנושית נהגו בני השבטים הקדומים להכין לעצמם תכשיטים שונים ומעניינים, במטרה לעטר ולפאר את עצמם. כך, עד עצם ימינו אינספור אנשים בעולם כולו רוכשים חיבה עצומה לתכשיטים שונים – כל אחד וסוגי התכשיטים האהובים עליו. אחד ההבדלים המרכזיים בין ימינו אנו לבין אותה תקופה עתיקה בה החלו בני השבטים הראשונים להכין ולענוד תכשיטים היא כי בעוד במקרה של בני השבטים היו מכינים את התכשיטים בעיקר מחומרים טבעיים אשר נמצאו בטבע, בימינו מרבית התכשיטים עשויים גם כן מחומרים שמוצאים בטבע, אך חומרים יקרים בהרבה – זהב, כסף, יהלומים וכד’ – כל אלו הם אמנם חומרים שכורים מהאדמה, אך מחירם גבוה ביותר.

בזמנים של מצוקות כלכליות וחברתיות שונות, צריכים לשאול עצמם כל אחד ואחת מחובבי התכשיטים המושבעים – האם באפשרותי לממן את התחביב הזה? האם ההוצאה על תכשיטים הינה משתלמת מבחינתי? ניתן לראות כי ברובם המכריע של המקרים, תשובתם החד משמעית של אותם חובבי תכשיטים מושבעים תהיה “כן!” נחרץ.

תכשיטים יקרים – לא על חשבון הטויוטה המשפחתית או גופי חימום לבית

למעשה, מרבית האנשים העורכים שיקול זה ומגיעים למסקנה כי שווה להם להוציא כסף על תכשיטים שונים מפני שזהו סוג של תחביב ותחום עניין עבורם, יודעים כיצד לנהל את הוצאותיהם כך שרכישת תכשיטים יקרים יותר או יקרים פחות לא תגרום לבעיות מבחינת ההוצאות השוטפות וההכרחיות שלהם. כך הוא המצב במרבית המקרים של מוצרי מותרות, אשר הרוכשים אותם מודעים לחלוטין לכך שמדובר בסוג של תחביב יוקרתי, אשר גם אם מוציאים עליו סכומים בלתי מבוטלים של כסף, עדיין עושים זאת באופן שקול ומחושב.

כך, קשה להאמין שנמצא מישהו הרוכש תכשיטים יוקרתיים באלפי שקלים לעצמו, במקום לשלם על דברים בסיסיים והכרחיים דוגמת גופי חימום לבית, אוכל למשפחה או אפילו תשלומים על טויוטה קורולה או רכב משפחתי נפוץ אחר. מרבית צרכני התכשיטים הם אנשים שקולים ואחראים, המודעים לסדרי העדיפויות הנכונים בחיים בכל הנוגע להוצאות.

אך חייבים להבין כי למרות שתכשיטים נחשבים למוצר מותרות אשר לכאורה הינו בעדיפות נמוכה יותר מאשר הוצאות חיוניות ומרכזיות, זה לא בהכרח אומר שהם יהיו במקום האחרון בסדר העדיפויות של אנשים רבים. עבור חובבי תכשיטים מושבעים, תכשיטים מסוימים כאלו ואחרים הם לא סתם עוד צעצוע יקר – מדובר מבחינתם באמצעי להביע את עצמם ולעטר את גופם. לכן, אנשים רבים כל כך נשארים נאמנים לתחום התכשיטים וגם מוכנים להוציא עליו לא מעט כסף – מלבד להשקעה הפוטנציאלית הקיימת ברכישת תכשיטים (למשל, במקרה של עלייה פתאומית במחיר הזהב בעולם…), מדובר בהוצאה הקרובה לליבם של אנשים רבים…

Comments are closed.

-->
מומלצים | צור קשר | טבעות אירוסין | איפור כלות בצפון | טבעות אירוסין| תכשיטים | קורס חשבי שכר | דף הבית שלי | מתנות מקוריות | 2012